سفارش تبلیغ
صبا ویژن
به کار بستن دانش را وا نمی گذارد، جز کسی که در پاداش آن تردید دارد . [امام علی علیه السلام]
راه سبز
چگونه صبور باشیم
  • نویسنده : شیما:: 87/9/19:: 11:9 عصر
  •  

    چگونه صبور باشم

     

    صبور بودن اغلب یک انتخاب است . شما انتخاب می کنید که صبور باشید زیرا می دانید چیزی مهم است . چیزی که اهمیت دارد ، این است که نباید کنترل اوضاع و احساساتمان را از دست بدهیم .

    موقعی که شما عصبانی می شوید بیشتر به خاطر این است که احساس می کنید وقتتان دارد بی نتیجه تلف می شود . این احساس نا خوشایند است و عصبانیت از کنترل خارج می شود . ولی به جای از دست دادن کنترل می توانیم یاد بگیریم که احساساتمان را کنترل کنیم. یادگیری اینکه صبور تر باشیم بعضا بستگی به این دارد که در مواقعی که داریم کنترل خود را از دست می دهیم چند مهارت را به کار گیریم .


    توصیه شده که برای کسب مهارت صبور بودن باید حواس جمع داشت و به مسایل اهمیت داد،‌ باید بتوانیم توجه کاملمان را معطوف لحظه و کاردر حال انجام بکنیم .


    این کار را اغلب در رابطه با همسر و یا فرزند نمی توانیم انجام دهیم ، چرا که در واقع در ذهنمان داریم به کاغذ های روز میز کار فکر کنیم . باید انتظارات را کم کرد .انتظارات ما در مورد رفتار فرزندانمان ممکن است با توانایی آنها از نظر رشدی متناسب نباشد.


    چیزی دیگری که صبوری را دشوار می سازد ، کمبود ارتباط است . ما اکثرا عصبانی می شویم و به خاطر اینکه نمی توانیم باور کنیم که دیگران نمی توانند مشکل را دریابند ، یک کار کوچک ممکن است نتیجه بزرگی بدهد.


    کاستن از سرعت کار به آرامش کمک می کند ، پس آرام باشید .


    اگر معمولا عکس العمل های ناگهانی نشان می دهید ، ممکن است راحت کنترل خود را از دست بدهید . باید یاد بگیرید نشانه های اینکه دارید از کوره در می روید را بشناسید و خود را آرام کنید . لازم است دست نگه دارید ، نفس عمیق کشید یا تا 10 بشمارید. تصمیم بگیرید چه کار باید بکنید و همان کار را انجام دهید . بعد از یک زنگ تفریح به موقعیت قبلی برگردید ، با فکری باز و واکنشی سنجیده .


    کج خلق بودن می تواند صبور بودن را مشکل کند . ما باید یاد بگیریم که کنترل اوضاع را در دست داشته باشیم ، حتی در مواقع کج خلقی و بالا گرفتن احساسات.


    باید مشکل را بشناسید و سپس سعی کنید در یابید از کجا سر چشمه گرفته است . باید بدانید که می توان رفتار را تغییر داد ، ولی این کار زمان و تمرین نیاز دارد . پس شما هم چنان به استراتژی  های آنی نیاز دارید ،‌ مثل عقب کشیدن و دور شدن از قضیه .


    البته غیر ممکن است آدم همیشه صبور باشد وسعی کند تنش های واقعی اش را پنهان سازد . چرا صبور بودن با همکار و دوستان راحت تر است تا خانواده ؟


    برای اینکه در مورد خانواده می توان قصر در رفت .


    در خانواده ، ما قدرت زیادی داریم که گاهی به آن متوسل می شویم ولی اگر با دیگران بی حوصله باشیم بیشتر احتمال دارد رفتار ما را مورد انتقاد قرار دهند. پس به خاطر صبور بودن باید به خاطر بیاوریم که ارتباط بر قرار کنیم و توقع را پایین بیاوریم ، خونسرد باشیم ، آینده نگر باشیم ، مشکلاتمان را مدیریت کنیم و هیچ وقت تظاهر نکنیم .            


    نظرات شما ()
    ---------------------------------------------------
    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    ---------------------------------------------------
     RSS 
    خانه
    ایمیل
    شناسنامه
    مدیریت وبلاگ
    کل بازدید : 7713
    بازدید امروز : 0
    بازدید دیروز : 0
    ........... درباره خودم ..........
    راه سبز
    شیما
    با سلا م به حضور سبز شما بدون تردید تمام مشکلات و بد بختیهای انسان ریشه در اندیشه وطرز تفکر انسان دارد و را رهائی انسان از سختیهای زندگی تنها از طریق اندیشه او میسر می گردد، در این وبلاگ بر آن خواهم بود تا با همراهی سبز شما مجموعه ائی از بهترین ها را به شما تقدیم نمایم و راه سبز زندگی را به همگان نشان دهیم.

    .......... لوگوی خودم ........
    راه سبز
    ............. اشتراک.............
     
    ............ طراح قالب...........